sâmbătă, 21 iulie 2012

Iesire de vara - Transalpina reloaded :)

Se apropia weekendul si Cosmina mi-a spus ca vrea sa vada si ea Transalpina, doar se vorbeste acum de acest drum pe la toate colturile, nu ?

Ei bine eu nu mai sunt asa de incintat de acest traseu dupa ce s-a asfaltat, dar ce sa ii faci , acesta e pretul pe care trebuie sa il platim civilizatiei. Inainte de asfaltare se puteau vedea aici doar oameni de calitate care iubeau cu adevarat muntele, care erau capabili sa faca sacrificii sa il cucereasca pe jos, cu motocicleta sau chiar cu unele masini ( nu orice conserva sau SUV de cocalar imbogatit). Nu erau toti putiflenderii care se dau iubitori de natura dar dupa 10 minute petrecute afara din masina fug inauntru sa se incalzeasca, dupa ce maninca si beau arunca gunoiul unde apuca, dupa ce ca au invadat acest loc plin de maretie parcheaza unde apuca fara nici o rusine si respect fatza de ceilalti participanti la trafic, intr-un cuvint : JALNIC !

Trecind peste toate acestea am plecat sa ii fac pe plac sotiei mele si am facut o tura pe urmatorul traseu:
Deva / Petrosani ( drum exceptional, proaspat asfaltat si marcat)
Petrosani / Obirsia Lotrului ( drum partial asfaltat, cu multe denivelari si portiuni de macadam, greu ar putea spune altii, dar mirific pentru mine :)  Din aceasta cauza putine masini spre aproape deloc :)
O zona exceptionala ca si peisaje, drum pe marginea raului si intre cheile jiului de est, racoroasa zona , multa portiune a drumului am mers la umbra, intr-un cuvint: SUPERB !

Am mancat la Obarsia Lotrului si apoi am urcat sus spre Ranca (drumul este ok, asfalt peste tot). Aici ce sa spun, exact ce prevazusem: aglomeratie, cocalarism, masina din masina .... BLEACH !
Cosmina fiind prima data a fost incintata, iar eu pentru a nu-i strica placerea m-am abtinut de la comentarii.













Am mers pana la Ranca si apoi inapoi la Petrosani.

La Petrosani am mers sa mancam la KEOPS. Un restaurant frumos din Petrosani ( in centru ) merita vizitat mai ales pe timp de vara cind este terasa in jurul lacului.







Cam atit, vremea super , poate un pic prea cald, iar noi ne-am indreptat spre casa.

2 comentarii:

  1. frumos anul trecut a fost pustiu nu am dat de nici un motociclist probabil fiind in cursul saptamanii,si eu ma gandeam sa dau o tura mai vedem poate in august, asfalt uscat

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi de aprecieri, bafta si tie !

    RăspundețiȘtergere